Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna www.nockamu.fora.pl
Forum Servera Mu-NoCkA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mała Encyklopedia Mu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna -> Dział Techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yogi




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:46, 13 Kwi 2008    Temat postu: Mała Encyklopedia Mu

MU Continent of Legend - gra komputerowa typu MMORPG wydana w lutym 2001 roku, przez firmę Webzen. Umożliwia graczom z całego świata na egzystowanie w prehistorycznym świecie, opisanym w twórczości literackiej Jamesa Churchwarda o krainie Mu. W 2006 roku globalny serwer i prawa do dystrybucji gry na rynek zachodni wykupiła od firmy Webzen firma K2 Network. W sierpniu 2007 roku na serwerze globalnym wprowadzono Season 2, który wprowadza dużo zmian.


Przebieg gry
Gra polega na rozwijaniu umiejętności wybranej przez siebie postaci poprzez walkę z potworami i zdobywanie kolejnych poziomów (leveli). Za każdy poziom, gracz uzyskuje 5 punktów (MG i DL dostają 7 punktów). Po wykonaniu questa(zadania), dostępnego dla DK, Elfa, DW, Summonera na 150 poziomie – otrzymujemy gratis 20 pkt do rozdania, i zmieniamy się w BK, ME, SM, BS. Jeśli postać wykona drugie zadanie, dostępne od 220 poziomu, dostanie 1 punkt za poziom gratis (razem 6 pkt za poziom). Punkty rozdysponować można pomiędzy cechy postaci: siłę (ang: strength), zręczność (ang. agility), żywotność (ang. vitality), energię (ang. energy), a także unikalną umiejętność dowodzenia (ang. command) dostępną tylko dla Dark Lorda. Maksymalny poziom to 400 (na globalu). Istnieją także prywatne serwery, na których maksymalne poziomy postaci są różne. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu można wykonać reset postaci, który w zależności od opcji serwera może cofać lub nie statystyki postaci. Po resecie postać gra od 1 poziomu, ale ze statystykami sprzed resetu, albo ich częścią. Na niektórych prywatnych serwerach reset jest wykonywany nie do 1 poziomu, ale innego określonego przez administratorów serwera. Należy pamiętać, iż istnieje maksymalna ilość statystyk (w zależności od wersji max.65535 - najlepiej mieć 65000 lub 32767[potrzebne źródło]), które możemy posiadać. Przekroczenie tej granicy wiąże się z błędami w grze, a nawet utratą postaci (teraz da się to naprawić poprzez opcję dostępną na paru prywatnych serwerach - napraw statystyki (ang. fix stats bug).Skróty które się używa w grze:"v" i"i" do zobaczenia co się ma w inventory, "c" to zobaczenie np. jaki ma sie lvl i staty, "g" do zobaczenia w jakiej się jest Gildi, ile osób jest online i ile Gildia ma punktów, "m" do teleportowania się do różnych map,

Gracz ma do wyboru pięć(w season3ep2 6) postaci:

* Dark Knight (Mroczny Rycerz, w skrócie DK) – charakteryzuje się umiejętnością walki wręcz, dużą odpornością na ciosy, minimalną znajomością magii i medycyny, stosuje różne rodzaje broni - po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Blade Knighta (w skrócie BK). Po wykonaniu zadania dostępnego na 220 poziomie postać dostaje "combo" – umiejętność łączenia trzech umiejętności bitewnych. (tylko Blade Knight może stosować combo)Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Blade Master'a.

* Dark Wizard (Mroczny Mag, w skrócie DW) – doskonały do walki w dystansie, używający w walce różnorodnych rodzajów magii - po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Soul Mastera (w skrócie SM).Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Grand Master'a.

* (Fairy) Elf (Energy Elf w skrócie EE, Agility Elf w skrócie AE)– Elfy rozwijają się w dwóch zasadniczych kierunkach, energy elf, elf energetyczny i agility elf, elf zręczności. EE inwestuje punkty doświadczenia głównie w energię, zasadniczo nie miesza się do walki, jego rola to dawanie aur sobie oraz innym postaciom, posiada trzy aury, defensywną, ofensywną i leczącą, potrafi również przywoływać z zaświatów stwory walczące po stronie elfa i jego party (drużyny). AE inwestując punkty w zręczność, używa łuków i walczy z dystansu, posiadając dodatkowo Ice Arrow (lodową strzałę). Niektórzy gracze tworzą z lepszym lub gorszym efektem tak zwną Hybrydę, elfa posiadającego część cech EE i część AE. Po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania, postać przemienia się w Muse Elfa i dostaje skill pozwalający na strzelanie bez zużywania strzał - tylko season 2. Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w High Elf'a.

* Magic Gladiator – (Magiczny Gladiator, w skrócie MG) – gdy gracz osiągnie 220 poziom jedną z początkowych postaci, będzie mieć możliwość stworzenia Magicznego Gladiatora, który posiada część cech Rycerza i Maga. Za każdy poziom Magiczny Gladiator uzyskuje 7 punktów do rozdysponowania pomiędzy cechy postaci. Ponadto nie może on nosić hełmu, prawdopodobnie po to, aby zmniejszyć różnicę pomiędzy bardzo silną postacią jaką jest Magic Gladiator, a podstawowymi postaciami, dostępnymi od początku gry. Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Duel Master'a.

* Dark Lord – (Mroczny Władca, w skrócie DL) – stosunkowo nowa postać, dostępna po uzyskaniu 250 poziomu inną postacią. Uzyskuje 7 punktów umiejętności na poziom. Oprócz nowych umiejętności posiada również unikatową możliwość jazdy na koniu przeznaczonym specjalnie dla tej postaci oraz korzystania z pomocy kruka, który okazuje się niezastąpionym towarzyszem w walce. Postać ta zamiast skrzydeł, dostępnych innym postaciom, używa peleryny zwanej Cape of Lord. Po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Lord Emperor'a.

* Summoner - Postać trzeciego sezonu gry muonline spotykana na wesjach 1.04L

Summoner posiada skille mające duży zasięg, posiada dwa rodzaje damage(obrażeń) wizardy i spiritual. Nosi broń o nazwie stick, która podnosi damage czarów i damage spiritual. Summoner może używać niektórych czarów dark wizarda, oraz niektórych jego broni. Po osiągnięciu 150 poziomu i wykonaniu zadania, postać przemienia się w Bloody Summoner'a, a po osiągnięciu 400 poziomu i wykonaniu zadania postać przemienia się w Dimension Master.

W grze większość swojego czasu gracz poświęca na zabijaniu potworów, kupuje, bądź znajduje, nowe rodzaje zbroi oraz oręża, a także przedmioty, dzięki którym może poznać nowe techniki lub zaklęcia. Większości przedmiotów używać mogą jedynie przedstawiciele danej klasy, co sprawia, że handel z pozostałymi graczami jest nieodzowny w rozgrywce, lecz istnieją też takie, które są dostępne dla wszystkich postaci. Wspaniałym dodatkiem jest projekt graficzny przedmiotów. Ich różnorodność i wygląd stanowią źródło pocieszenia dla oczu strudzonych walką poszukiwaczy przygód.

Miasta MU Online [edytuj]

* Lorencia – Miasto głównie zamieszkiwane przez ludzi. Można tu znaleźć wiele sklepów i to tutaj swoją przygodę rozpoczynają nowi gracze (oprócz Elfa i Summonera).
* Noria – Wioska Elfów, leżąca na północ od Lorencii. Tutaj możemy spotkać wiele baśniowych stworów, które wbrew pozorom nie są mile wobec nas nastawione. Tutaj rozgrywkę rozpoczynaja Fairy Elfy.
* Devias – Miasto położone na zachód od Lorencii. Panuje tu ostra, bezkresowa zima. Tutaj gracze zmierzą się z różnorodnymi potworami - od zabójców po yeti.
* Dungeon(1-3) – Jedyna mapa położona pod ziemią. Wejście do lochów znajduje się w Lorencii.

Straszy tu wiele potworów: szkielety, duchy itp.

* Lost Tower(1-7) – Zaginiona Wieża. Wejście do owego budynku znajduje się w Devias. Można tu spotkać wiele stworzeń, które tylko czychają, by zabić naszego bohatera. Tutaj gracz ma za zadanie przeciwstawić się Umarłym Rycerzom, Balrogom, demonom i wielu innym przeciwnikom.
* Atlans – Największa mapa, podwodny świat. Wejście do Atlans znajduje się w Norii. Jest to mapa dla doświadczonych przeciwników, gdyż łatwo tu zostać zaatakowanym przez podmorskie stworzenia, które bywają potężne.
* Tarkan – Pustynia bez końca. Tutaj "Expią" tylko gracze na wysokich poziomach, gdyż nie łatwo tu przetrwać. Walczymy tu z różnymi potworami, większymi od nas nawet o 10 razy.
* Icarus – Podniebna kraina (aby wejść, wymagane są skrzydła, peleryna albo dinorant). Bossem tej mapy jest Phoenix of Darkness, którego boją się nawet "starzy" gracze.
* Arena/Stadium - mapa służąca gildiom do gry w "piłkę nożną", a także do rozgrywania pojedynków organizowanych przez MM/GM, a na prywatnych serwerach często kolejne miejsce gdzie walczymy z potworami
* Land Of Trial - na tę mapę mogą wejść jedynie władcy zamku, chyba że udostępnią mapę i/lub wprowadzą opłatę za wejście. (Kraina dodana w wersji 1.0)
* Kalima(1-6) – dostęp do tej mapy uzyskuje się po wyrzuceniu (poza SafeZone) na ziemię Lost Map, którą tworzy się zbierając i scalając 5 Symbol of Kundun o tym samym poziomie. Na koncu znajduje sie Iluzja Kunduna. (Kraina dodana w wersji 1.0)
* Lost Kalima) – dostęp do tej mapy uzyskuje się po wyrzuceniu (poza SafeZone) na ziemię Lost Map, którą tworzy się zbierając i scalając 5 Symbol of Kundun +7. Na koncu kalimy znajduje sie Kundun. (Kraina dodana w season1)
* Aida – leśna kraina, tylko w tej krainie z potworów wypadaja Gem of secret. (Kraina dodana w season1)
* Crywolf Fortress – Forteca płaczących wilków, tutaj odbywa sie *Crywolf Event I tylko tutaj z potworów wypadaja czesci wymagane do stworzenia fenrira (Kraina dodana w season1)
* Valley of Loren/Castle Siege – miejsce w którym co jakiś czas rozgrywa się walka o panowanie nad zamkiem. Mistrz zwycięskiej gildii ustala podatek oraz cenę wejścia do Land of Trials. Tutaj takze odbywa sie Deep Event.
* Kanturu – Dosyć nowa kraina. Składa się z trzech map: Kanturu, Kanturu Remains oraz Kanturu Core. Pierwsza czesc, to las, druga to laboratorium, zaś Kanturu Core to Mapa Eventowa w ktorej odbywa sie Kantru Event, oraz w ktorej przebywa Eplis. (Kraina dodana w season2)
* Barrack - Nowa kraina. Tylko w Seasonie III. Mroczna i fascynująca mapka. Przypomina kraina po wojnie.Tu balgass zbiera wojowników na najazd na Crywolf (Kraina dodana w season3e1)
* Refuge - Kraina tylko spotykana w III seasonie.Ta kraina symbolizuje pierwszą śmierć Balgassa (Kraina dodana w season3e1)
* SilentMap - Kraina handlu.Tylko spotykana w III seasonie. (Kraina dodana w season3e1)
* Ilusion Temple - Kraina Eventu.Tylko spotykana w III seasonie. (Kraina dodana w season3e1)
* Elebeland - Kraina startowa Summonera. (Kraina dodana w season3e2)

Na prywatnych serwerach można również znaleźć takie mapy jak:

* Place of Exile

Oto ogólny wykres ukazujący z jakich miast możemy dostać się do wybranych lokacji.

* Lorencia-->Noria
* Lorencia-->Davias
* Lorencia-->Dungeon 1-->2-->3
* Davias-->Lost Tower 1-->2-->3-->4-->5-->6-->7
* Lost Tower 7-->Icarus
* Noria-->Atlans
* Atlans-->Tarkan
* Noria-->Aida
* Lorencia-->Valley of Loren
* Valley of Loren-->Crywolf
* Valley of Loren-->Land of Trials
* Tarkan-->Kanturu-->Kanturu Remair-->Kantru Core
* Crywolf-->Barrack
* Barrack-->Refuge

Pozostałe mapy są dostępne tylko po użyciu specjalnej komendy /move, mozna sie na nie dostac tylko posiadajac zaproszenie, lub nie zostały oficjalnie wprowadzone przez firmę WebZen, dlatego ich umiejscowienie nie jest jeszcze konkretnie znane, ich dotychczasowe położenie jest ustalane przez administratorów serwerów prywatnych.

Oprócz wyżej wymienionych map istnieją jeszcze 3 dodatkowe lokacje, które są swego rodzaju "konkursami" rozgrywanymi co jakiś czas. Do tych map należą Blood Castle, Chaos Castle, i Devil Square.

Przebieg eventów [edytuj]

* Inwazja złotych potworów

Inwazja odbywa się regularnie co kilka lub kilkanaście godzin. W tym czasie na kilkunastu mapach pojawiają się złote potwory odpowiednie dla każdej mapy: Lorencji, Norii i Davias - Golden Dragon (wypada Box of Kundun+3), Tarkan - Golden Tantallos (wypada Box of Kundun+5), Atlans – Golden Lizard King (wypada Box of Kundun+4), Devias - Taikan (wypada Box of Kundun+2), Lorencia i Noria - Golden Goblin (wypada Box of Kundun+1).Noria - Golden Dragonin lub Dragonin Dorado (wypada Box of Luck) Zdobyty w ten sposób Box of Kundun lub Box of Luck można wyrzucić na ziemię i zdobyć w ten sposób wartościowy przedmiot exelent lub zen.(zależy od ustawień na serwerze )

* Blood Castle

Event ten rozgrywany jest co kilka godzin. Aby wziąść w nim udział należy posiadać Invisible Cloak o poziomie takim na jaki poziom eventu chcemy się dostać. Gdy pojawi się informacja o rozpoczęciu eventu należy udać się do Archangela w Devias i wejść na mapę eventową przy pomocy tego przedmiotu. Po ukończeniu odliczania mamy 15 minut na przejście przez most, dojście do bramy oraz jej zniszczenie. Aby móc zniszczyć bramę musimy zabić daną ilość potworów (40*ilość graczy biorącą udział w evencie), moc tych potworów zależna jest od poziomu eventu, a poziom eventu od poziomu naszej postaci. Po zniszczeniu bramy musimy zabic kolejne , tym razem silniejsze potwory (2*ilosc postaci bioracych udzial w evencie), zniszczyć kryształową statuę oraz wrócić do punktu wyjścia z przedmiotem, który nam z niej wypadł, gdzie oddajemy go Aniołowi. Gry to zrobimy, każdy uczestnik eventu, który w tym czasie był w druzynie osoby oddajacej przedmiot dostanie nagrodę (zazwyczaj chaosa).

* Devil Square

Jak w powyższym evencie, aby wejść używamy zaproszenia (Devil Invitation). Poziomy są dopasowane do naszego bohatera. Mamy 20 minut, na to żeby wytrwać do końca. Event polega na zabijaniu stworów bez do ukonczenia eventu. Po ukończeniu czasu na to przeznaczonego potwory znikają, a nasze postacie przenosi do zwykłej krainy. Korzystne w tym przypadku jest posiadanie skrzydeł przez postać w grze.

* Chaos Castle

Jak we wszystkich dostępnych eventach w tej grze, po użyciu zaproszenia przenosi nas do miejsca, w którym rozgrywa się event. Potwory oraz gracze wyglądają w Chaos Castle tak samo, jedyne co możemy zauważyć to klasy postaci, ponieważ Dark Knight/Blade Knight , Dark Lord oraz Magic Gladiator posiadają miecze , Fairy Elf/Muse Elf kusze , a Dark Wizard/Soul Master różdżkę. W przeciwieństwie do wyżej wymienionych eventów w tym walczymy nie tylko z potworami ale także z innymi graczami. W trakcie walki musimy uważać, gdzie stoimy, gdyż potwory, po zabiciu ich przez nas - wybuchają i odrzucają nas w stronę krawędzi ścieżki, z której możemy spaść (kończy to dla nas event). Mamy określony czas na zabicie konkretnej ilości potworów i/lub graczy. Wygrywa ten gracz , który jako ostatni utrzyma sie przy życiu , lub po zakończeniu eventu będzie miał na koncie najwięcej zabójstw ze wszystkich graczy pozostałych na planszy.

* Castle Siege

Głównym celem jest tutaj zdobycie zamku w Valley of Loren. Członkowie gildii panującej nad zamkiem mają dostęp do krainy "Land of Trial" (aka Dare Devil, Land of Trials) i mogą tam polować. Gracze nie będący w tej gildii nie maja wstępu do LoT (GM gildii władającej zamkiem może zakazac im wstepu lub ustalić podatek od pojedynczego wejścia do LoT dla graczy spoza gildii/sojuszu - w ten sposób gildia może zarabiać zeny). W CS biora udzial 1 sojusz broniący (defending team) i 1 sojusz atakujące (invading team), jeśli jednak do jednego CS zarejestruje się więcej gildii atakujących to wspomagają one główną gildię atakującą (invading team) i tak samo z przeciwnej strony (defending team). Maksymalnie może zarejestrować się do 4 gildii wspomagających. Główne gildie będą oznaczone jako "Maintain", zaś wspomagające jako "Assist". Nazwa sojuszu jest brana od głównej gildii. Event trwa 2 godziny.

* White Wizard

Na tym evencie co określony czas pojawia się armia białego czarodzieja(wygląda on jak crused king) , czyli on sam i orkowie ( tylko że są oni trochę fioletowi). WW pojawia się w Norii, Lorencji i Devias w tym samym czasie, a z jego oddziałow wypadają zeny i wizard ring, który możemy mieć tylko jeden w naszym inventory (plecaku) zaś z samego Wizarda wypada Jewel Of Bless.

* Deep Event odbywa sie w Valley of Loren, codziennie o ustalonej porze. Ma 3 fazy - w ktorych kolejno pojawiaja sie coraz silniejsze potwory. Na samym koncu pojawia sie Erohim, boss mapy land of trial którego mozna zabic. Leca z niego rozne przedmioty, w zaleznosci od ustawienia serwera.

* CryWolf

W tym evencie, należy pokonać armię potwora Balgassa, który z rozkazu Kunduna najechał na fortecę w CryWolf. Aby event mógł się odbyć, co najmniej 1 elf musi stanąć na ołtarzu, który odnowi życie posągu. Event jest wygrany gdy z armii Balgassa zostaną zabite wszystkie Dark Elfy (jest ich 12) i sam Balgass. Event trwa 15 minut.

* Kantru Event

Event polega na zabiciu 3 bossów. Event ma 3 fazy, po których do zabicia są kolejno: Left Maya hand, Right Maya Hand, i Nightmare. Przed 3-cia faza eventu, trzeba takze zabic obie rece naraz. Gdy uda nam sie pokonac nightmare, to przez okreslony czas Core Gate przenosi nas do miejsca w ktorym przebywa Eplis, potrafi ona "obrabiać" gemstone, na jewel of harmony. Aby wziac udzial w evencie nalezy posiadac "Moon Pendant" (czasem wystepuje jako Moon Ring)

* Ilusion Templete

Ilusion templete to polaczenie Chaos Castle, i Castle Siege - przypomina "capture the flage" z gier typu Quake, czy Unreal Tourment. Nagroda za event jest Zloty Fenrir.

Przedmioty w grze [edytuj]

W grze występuje dużo rozmaitych przedmiotów, odmiennych dla każdej z ras, z wyjątkiem Magic Gladiatora, (który może zakładać niektóre rzeczy Dark Knighta i Dark Wizarda) oraz Dark Lorda (który także ma możliwość noszenia niektorych rzeczy Dark Knighta).

Sety - stroje i zbroje

BK:

* Leather
* Bronze
* Scale
* Brass
* Plate
* Dragon
* Ashcrow
* Black Dragon
* Dark Phoenix
* Great Dragon (w starszych wersjach gry Flaming Phoenix)
* Dragon Knight


SM:

* Pad
* Bone
* Sphinx
* Legendary
* Eclipse
* Grand Soul
* Dark Soul (w starszych wersjach gry Dark Side)
* Venom Mist


Elf:

* Vine
* Silk
* Wind
* Spirit
* Guardian
* Iris
* Divine
* Red Spirit (w starszych wersjach gry Nature)
* Sylphid Ray


MG:

* Storm Crow (w starszych wersjach gry Unicorn)
* Thunder Hawk
* Valiant
* Hurricane
* Volcano


DL:

* Light Plate
* Adamantine
* Dark Steel
* Glorius
* Dark Master
* Sunlight


Summoner:

* Violet Wind
* Red Wind
* Ancient
* Blood Amethyst
* Rhodon Quartz
* Dark Agatha

Do tego dochodzą sety Ancient wypadające tylko w Land of Trial oraz czasem jako nagroda w chaos castle evencie (dlatego LoT jest to tak pilnie strzeżona przez władców Castle Siege kraina)

* Warrior Leather - BK/DL/MG
* Hyperion Bronze - BK/DL/MG
* Eplete Scale - BK/DL/MG
* Garuda Brass - BK/MG
* Hyon Dragon - BK/MG
* Kantanta Plate - BK/MG
* Apollo Pad - SM/MG
* Evis Bone - SM/MG
* Heras Sphinx - SM/MG
* Anubis Legendary - SM/MG
* Ceto Vine - Elf
* Gaia Silk - Elf
* Odin Wind - Elf
* Argo Spirit - Elf
* Gywen Guardian - Elf
* Gaion Storm Crow - MG

Poziom Przedmiotu

Każdy przedmiot ma swój poziom. Wraz ze wzrostem poziomu przedmiotu, o 3pkt podnosi się ochrona / obrażenia zadawane przez owy przedmiot.

* Przedmiot na 0, 1, 2 poziomie nie świeci.
* Przedmiot na 3, 4 poziomie świeci na przyciemniony brąz,
* Przedmiot na 5, 6 poziomie świeci na ciemno niebiesko,
* Przedmiot na 7, 8 poziomie połyskuje na żółto, lub inne kolory, w zależności od przedmiotu
* Przedmiot na 9, 10 poziomie świeci bardzo jasno (Jezeli ma caly set +10 , to dodaje 5% do obrony).
* Przedmiot na 11 poziomie świeci tak jak na 9 i 10, lecz dodatkowo występuje efekt błysku. Gdy postać posiada cały set +11, dookoła postaci latają złote kulki oraz złote wstęgi. (Jeżeli ma cały set na +11 dodaje sie 10% do obrony)
* Przedmiot na 12 świeci tak samo jak na +11 lecz gdy uzbieramy komplet przedmiotów +12 to, zamiast kulek i wstążek, naokoło postaci przelatują błękitno-złote wstęgi i obrona bedzie sie zwiekszac o 15%.
* 13 poziomie świeci tak samo jak na +11 czy +12, z tym że efekt błysku pojawia się z dużo większą częstotliwością. Premia za set +13 wynosi 20%

Dodatkowe opcje przedmiotów

Przedmioty mogą mieć również dodatkowe opcje ulepszające atak/obronę postaci:

* Additional Defense – dodatkowa obrona (4,8,12,16 , na prywatnych serverach także 20,24,2Cool
* Additional Damage – dodatkowe obrażenia (4,8,12,16 , na prywatnych serverach także 20,24,2Cool
* Luck [L] – szczęscie – podnosi o 25% szansę powodzenia przy podnoszeniu poziomu przedmiotu
oraz zwiększa szansę na krytyczne obrażenia o 5%
* Skill [S] – magiczny atak z broni
* HP recovery - co parę sekund leczy postać o 1,2,3 lub 4%. Na prywatnych serverach, także 5,6 i 7% (dostępne tylko na
pierścieniach, naszyjnikach i skrzydłach)

Przedmioty doskonałe (Excellent)

W Mu występują doskonałe przedmioty. Wypadają one bardzo rzadko, toteż mają zwiększoną obronę/atak, niż ich zwykłe odpowiedniki. Do tego każdy doskonały przedmiot ma dodatkową cechę:

* Reflect +5% [REF] – odbicie części otrzymanych obrażeń na przeciwnika.
* Increase Acquisition of Zen after hunting monsters +40% [ZEN] – zwiększa ilość wypadania zen o 40%.
* Defence Success Rate +10% [DSR] – zwiększa szansę uniku o 10%.
* Damage Decrease +4% [DD] – zmiejsza obrażenia zadawane postaci o 4%.
* Increase HP +4% [HP] – zwiększa poziom życia o 4%.
* Increase Mana +4% [MANA] – zwiększa poziom many o 4%.
* Increase attacking (wizardry) speed +7 [SPEED] – zwiększa prędkość ataku.
* Excellent Damage Rate +10% [EDR] – szansa na obrażenia 120% o 10%.
* Life/8 – przywraca 1/8 HP po zabiciu moba.
* Mana/8 – przywraca 1/8 Many po zabiciu moba.
* Increase Damage +2% – zwiększa atak o 2%.
* Ignore opponent's defence 3% – 3% szans na ominięcie defa przeciwnika - atak z max. siłą (tylko skrzydła i cape)

Skrzydła [edytuj]

Skrzydła są nieodzowną częścią gry Mu online. Jest to charakterystyczna cecha gry firmy Webzen. Na początku gry każdy gracz mający mały poziom dąży do zdobycia skrzydeł. Występują w 3 różnych poziomach:

* 1 poziom - bez żadnych opcji można je nosić od 180 poziomu
Dla ELFa : Fairy Wings
Dla DK /MG : Satan Wings
Dla DW/ MG : Angel Wings (na niektórych serwerach Wizard Wings)
Dla Sum: Misery Wings
* 2 poziom - bez żadnych opcji można je nosić od 220 poziomu
Dla ME : Wings of Spirit
Dla BK : Wings of Dragon
Dla SM : Wings of Soul
Dla MG : Wings of Darkness
Dla BS : Wings of Despair
Dla DL : Cape of lord
* 3 poziom - można je nosić od 400 poziomu bez względu na opcje (dostepne tylko na Season III)
Dla HE : Wings of Illusion
Dla BM : Wings of Storm
Dla GM : Wings of Vortex (na niektórych serverach Space-Time)
Dla DM : Wings of Doom (na niektórych serverach Hurricane)
Dla LE : Mantle of Monarch
Dla Sum: N/A

Drużyna [edytuj]

Istnieje możliwość uformowania drużyny. Daje to kilka możliwości:

Gracze, którzy utworzą drużynę, widzą nad głowami towarzyszy wskaźniki punktów życia - pozwala to obserwować kolegów i w razie potrzeby pomóc im.

Grając zespołowo gracze mogą wyprawiać się na silniejszych przeciwników, co daje możliwość zdobycia lepszych przedmiotów.

W oknie drużyny sprawdzić można ilość pozostałych punktów życia jej członków oraz ich położenie na mapie.

Punkty doświadczenia w drużynie rozkładają się inaczej niż podczas samodzielnej walki.

Poniższe zestawienie pokazuje jak przydzielane jest doświadczenie osobom w drużynie:

2 osoby - 120%

3 osoby - 140%

4 osoby - 160%

5 osób - 180%

Jeśli w drużynie znajdują się Dark Knight, Dark Wizard i Fairy Elf, to cała drużyna otrzymuje następującą premię do zdobywanego doświadczenia:

3 osoby - 160%

4 osoby - 180%

5 osób - 210%

Rozmawianie z osobami w drużynie

Rozmowę w obrębie drużyny inicjuje się poprzez wpisanie znaku tyldy przed wypowiedzią. Na przykład:

~Hej, widziałem złotego goblina w Norii, chodźcie Smile

Ograniczenia drużyny

Można być członkiem tylko jednej drużyny na raz.

Jedynie założyciel drużyny może rozwiązać ją lub usunąć z niej kogoś.

Gildie [edytuj]

Gildie to klany zakładane przez graczy. Gildię może założyć jedynie postać powyżej 100 poziomu, jednak do klanu mogą wstępować wszyscy. Gildie ułatwiają komunikację i handel pomiędzy graczami.

Rozmowę wewnątrz gildii inicjuje się poprzez wpisanie znaku @ (małpa) przed wypowiedzią. Na przykład:

@ pomoże mi ktoś w nabiciu dwóch leveli?

Poszczególne gildie mogą zakładać między sobą sojusze, aby w ten sposob stawały się silniejsze. Jest to możliwe wyłącznie za zgodą Guild Mastera, czyli założyciela gildii. W obrębie sojuszu również możliwa jest rozmowa, podobnie jak w przypadku rozmowy wewnątrz gildi, jednak tym razem przed wypowiedzią należy dwukrotnie wpisać znak małpy (@@). Na przykład:

@@ witam nową gildię w sojuszu.

Gildie mogą prowadzić między sobą wojny. Członkowie rywalizujących gildii mogą zabijać się nawzajem bez żadnych konsekwencji. Bitwa prowadzona jest do 10 wygranych. Na niektórych serwerach prowadzone są rankingi gildii, które wygrały najwięcej wojen.

Gildie mogą także podpisać tak zwany pakt o wrogość czyli tzw. Hostility. Pakt ten mogą podpisać tylko GM danych gildi. Od momentu podpisania wrogości członkowie gildi mogą się zabijać bez ponoszenia żadnych konsekwencji. Na przerwanie wrogości wymagana jest zgoda obydwu Guild Master-ów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna -> Dział Techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin